Mamma till Wilma

Optiker

Kategori: Allmänt

Hade en tid hos optikern idag vid halv 3, var lite smått nervös över hur dåligt jag egentligen ser...o de fick jag ju bevisat idag att jag ser fruktansvärt dåligt, jag ser 40% klart med båda ögonen så jag e ganska stort behov av glasögon kan man ju säga, men sen så kommer jag att se 100% klart igen:) Känns nästan som att världen kommer att bli som ny för lilla mig, har haft dessa problem med ögonen i över 2 år o nu så har jag lessnat på att behöva sitta hur nära teven som helst för att jag ska kunna se texten om man kollar på en engelsk film, rätt så störande kan jag lova er o väldigt ansträngade för ögonen oxå, så de är ju inte så konstigt att jag bara ser 40% klart egentligen. Valde även ut 3 par glasögon som jag kommer att ha, ett par kommer dom enbart att göra till solglasögon o de är ju skitbra för då slipper jag se dåligt om jag skulle behöva använda solglasögonen. Kommer att få 3 par för 3600 så de är inga pengar när man får 3 par glasögon:) Har man lite att variera på med:D Men fy va ovant de kommer att bli att se sig själv i spegeln den närmsta tiden o då ska vi inte ens snacka på hur de kommer att bli när jag ska gå ut på stan med dom, folk lär ju stirra som bara den eller så e det bara jag som inbillar mig de, fast dom lär nog kolla lite snett på en bara för att man inte är van att bära glasögon. Men men de ska la gå bra de med i framtiden:D Huvudsaken är att jag kan se allt som vanligt utan att behöva kisa med ögonen o se suddigt vart jag än går.
Jaja, nog pratat om mitt synfel.. Sitter o väntar på att älsklingen ska kolla klart på TopGear så att vi kan gå o lägga oss sen o kolla på den nya Wallander filmen - Arvet!

Over and Out
//Emma<3


Kommentarer


Kommentera inlägget här: