Mamma till Wilma

Haha!

Kategori: Allmänt

Rubriken har ingenting med texten att göra. I förrgår kväll så var älsklingen iväg och basta med ett gäng o jag satt här hemma med en sovande dotter (trodde ja). Hon sov bara i 20 minuter sen så började hon gallskrika o jag rusade in till henne för att se vad som hade hänt o tog bort täcke o skulle lyfta upp henne o herregud va varm hon var.. Så jag satte mig i soffan med henne för att lugna ner henne o prata lugnt med henne men de hjälpte inte ett dugg förens en halvtimme senare, då skulle ja se om hon hade feber o hur mycket.. Jag visste ju redan att hon hade feber iofs men hon brukar vara varm när hon vaknar men de går alltid över men icke denna gång! Tog tempen o hon hade 38.8 o jag blev helt konstigt för hon slutade inte att skrika så jag skickade iväg ett mess till älsklingen om att han fick ringa mig..sagt o gjort.. berättade att hon hade feber o att jag ville att han kom hem ifall att de skulle bli värre. Så Linus tror jag de va som skjusade hem honom.. o precis när han kommer hem så har jag äntligen fått Wilma till att lugna ner sig. Gav henne alvedon o satt o gosade med henne o den hjälpte ett tag men sen när vi skulle gå o lägga oss så fick hon sova i våran säng så vi hade koll på henne under natten. Blev inte mycket sömn den natten men va gör man inte! Dagen efter så var hon lite piggare men inte jättemycket.. Men de blev mycket bättre på kvällen sen. Så nu är hon som vanligt igen:) Skönt de. Men nu så är ju vi dåliga då.. Roland är ganska så förkyld men ändå så ska han ut o fara..ingen lugn stund på honom inte.. hehe. Tur att vi har honom när vi själv inte riktigt vill vara med.
Ja, vad händer idag.. Jo jag ska försöka att göra mig i ordning o se när Roland kommer hem om vi kan gå ut en sväng så att vi kommer ut. Fast jag vet inte om jag väntar tills han kommer hem..de återstår att se:)
Nu ska jag gå o se om Wilma har somnat om igen..Bye bye

Kommentarer


Kommentera inlägget här: