Mamma till Wilma

Förlossning/BB

Kategori: Allmänt

I onsdags så skulle vi vara inne på förlossningen vid halv 8 på morgonen.. o de var vi med.. Men gud var nervös jag var, skakade så nervös var jag. De var ju nu som vi skulle bli en familj helt plötsligt:) När vi kom in till förlossningen så fick vi ett rum o efter en stund så kom dom in o satte dropp i ena handen på mig:/ (aaaajj) sen så var de dags för katetern o den hade jag varit orolig över att den skulle göra ont när dom satte in den men de kändes inte ens kanske berodde på att jag blev bedövad:D Efter att dom hade satt den så sa dom de att nästa gång vi kommer in så är vi grönklädda o de är dags för din operation (kejsarsnitt) detta kommer att ske på förmiddagen o visst de gjorde de men gud va långtråkigt de var att ligga där o vänta tills klockan blev halv 11 o dom äntligen kom in o de var dags att börja operationen. När vi kom in till operationssalen så fick jag ytterligare ett dropp i andra handen o sen så var de dags för ryggmärgsbedövningen o herregud säger jag bara, den gjorde riktigt ont, men den tog iaf väldigt fort..kände bara hur tung jag började på att bli i benen hehe. Sen så började dom att skära upp mig o de var hur obehagligt som helst även fast att man var bedövad, kände bara att jag ville därifrån när dom började att skära o dra åt alla håll o kanter för att få ut henne men annars så gick allt väldigt snabbt o smidigt, de blev inga komplikationer som tur var:) Precis innan hon var ute så hållde nog jag andan för att jag skulle höra henne skrika o de var helt underbart att få höra hennes första skrik o då kom tårarna o jag var så lycklig lottad för att vi hade fått en dotter:) Älsklingen fick följa med ut när dom skulle väga o mäta henne osv o när dom kom tillbaka in till mig så såg jag bara hur stolt han var de glänste så i hans ögon:)
När dom väl hade sytt ihop mig igen o vi fick komma tillbaka till rummet på förlossningen så skulle vi få förlossningsfrukost o den var verkligen efterlängtad för jag hade inte fått äta nått på 15 timmar så de var gudomligt att äntligen få något o äta o dricka=) Sen efter vi hade varit nere på förlossningen i 3 timmar så fick vi åka upp till BB o försöka att landa o fatta vad som hade hänt. Allt gick bara bra o jag var uppe på benen på torsdag förmiddag (trodde jag aldrig) men är man envis så ger man sig inte så lätt hur ont de än gör^^ Åkte även hem på fredag eftermiddag för då hade jag verkligen lessnat på att ligga där uppe. O jag kan säga att de var hur skönt som helst att få komma hem igen=)

Här kommer lite bilder på lilla Wilma ifrån förlossningen/BB

Uppe på BB

Kommentarer


Kommentera inlägget här: