Mamma till Wilma

Samtal

Kategori: Allmänt

Samtalet med förlossningspersonalen gick bara bra idag:) Så nu känner man sig lite säkrare på saker o ting, men de är ju ändå en liten oro som man har. E ju helt normalt. Sen så gjorde vi ju misstaget att åka o hälsa på min mamma samtidigt för att de är på vägen hem.. ångrar verkligen till 1000 att vi åkte dit, hinner knappt komma dit förrens de börjar på att klagas över allt o alla:( Så vi åt mat där o sen så åkte vi vidare för att kolla hur de var med Mattias efter hans lilla olycka i fredags, han verkade iaf må ganska så bra efter omständigheterna o de är bara bra, jävla gubbe säger jag som låter barn åka på en fyrhjuling som inte funkar som den ska..Hur är människan funtad...Inte normal iaf. Jaja, huvudsaken är att Mattias mår bra just nu:)
För att komma tillbaka till förlossningsprat så kan de nog bli ett kjesarsnitt om vi inte har sådan tur att den vänder på sig självmant men risken var ganska så stor att den inte gör de pga att den har legat i säte i 8 månader så varför skulle den vända på sig nu egentligen?!? Känner mig inte så motiverad till kejsarsnitt direkt men huvudsaken är ju att barnet kommer ut förr eller senare:) Får veta mer om detta på fredag när vi ska in o göra vändningsförsöket o de roligaste är att jag får varken äta lr dricka nått efter klockan 7 på fredag morgon:O Kommer ju att vara vrålhungrig medans man ligger där :S Får gå upp i ottan o äta massvis o dricka hur mycket som helst innan klockan hinner bli 7:P Så nu håller jag tummarna för att dom lyckas att vända på bebisen så att de kan bli en vanlig förlossning. Den som lever får se helt enkelt=) 
Nu ska jag lägga mig i soffan en stund medans Roland e ute en sväng, ska försöka att hålla mig vaken tills ikväll men de kommer nog inte att gå så bra när jag väl sätter mig i soffan:D

//Emma<3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: