Mamma till Wilma

Hel dag!

Kategori: Allmänt

Wilma & jag har haft en dag hemma bara vi 2, har haft en mysdag o bara slappat o lekt lite. Somnade även en sväng på soffan 1 timme, riktigt gott kan jag lova=) Sen kom älsklingen hem vid 4 halv 5 tiden o då vankades de mat. Har inte känt mig helt kry idag:S Har frusigt och svettats så jag har nog haft en sväng av feber oxå, men nu så känner jag mig lite bättre tack o lov för jag har inte tid att vara sjuk just nu!
På tal om nått annat så fick jag ett samtal idag utav mammas kusin =) De var hur länge sen som helst som jag pratade med henne o hennes man, dom ville ringa o berätta att dom kommer på dopet den 3e o gud så glad jag blev=) Hade dom inte ringt till mamma när jag var gravid så hade dom aldrig vetat om att jag/vi skulle ha barn, är så dålig på att höra av mig till min släkt men de måste bli ändring på de nu.
Jo,just de ja, jag har bjudit alla typ i min familj men jag kommer nog att få lite skit ifrån min familj om att jag inte har bjudit en av mina syskon (P) Men varför ska jag bjuda henne när hon skiter i mig totalt o pratar knappt med mig ska de vara så mellan syskon?? NEJ, de ska de inte men hon har alltid varit den som har fått allt o hon beter sig inte som att hon är min syster överhuvudtaget så jag sket i att bjuda henne, hade bara varit fel att bjuda henne när jag inte ens var bjuden på hennes sons dop:O Hon talade inte ens om för mig att hon var gravid, nä, de fick jag höra ifrån min mellansyster flera flera månader efteråt! Så dom får hata mig om dom vill de men jag ändrar inte mitt beslut för de är dags att familjen får reda på hur jag känner och vad jag tycker om våran så kallade "syster". Ska även göra en ordenlig rensning bland mina vänner, så dom som inte bryr sig eller jag knappt pratar med ska jag ta bort lr ja..kanske inte bokstavligt talat men nått ska jag göra iaf!
Varför ska familjen vara så jobbig?
Har aldrig haft någon direkt som har ställt upp för mig igenom åren förutom Patricia...Inte ens mina egna föräldrar har funnits där när jag har haft de som jobbigast. Fast varför pappa inte har funnits där vet jag varför o jag kan förstå honom att han har legat lite i bakgrunden så att jag har fått lite "andrum" så kontakten där egentligen har ju legat i mina händer att jag inte har ansträngt mig mer men de får bli lite ändring på de, umgås ju hellre med min pappa än med min mamma som bara ska klaga på allt o alla! Hur länge står man ut med de tror ni? Inte så länge.. även fast att jag har en hel del saker liggandes inom mig och gror för varje dag som går. Någon gång så lär de komma ut o då lär jag inte bli populär direkt. För sanningen gör ont!
//Emma<3

Kommentarer

  • Pernilla säger:

    Kan börja med att du inte alls behöver bjuda mig och min familj om du inte vill det.

    Men att du skriver saker som inte är sanna stör mig!

    Har visst bjudit dig på båda av mina barns dop. Även bröllop och födelsedagar !

    Då vill jag ställa en fråga till dig hur många gånger jag har varit bjuden till dig. INGA !!!

    Sedan säger du fasen inte inte så mycket själv när vi träffas.......

    Och förresten har jag inte fått ALLT. Det jag har, har jag arbetat och kämpat ihop själv!!! Har inte fått någonting gratis!

    Du får gärna skriva saker om mig men då tycker jag att du ska hålla dig till fakta nästa gång.

    2010-10-07 | 19:39:37

Kommentera inlägget här: