Mamma till Wilma

Dagis

Kategori: Allmänt

Idag var de dags för Wilma att göra sin dagis debut o de gick som en dans :) Sköönt! Dom blev lite chockade när dom såg mig kliva in genom dörren på Bullerbyn, vi var så välkommna så dom var hur trevliga som helst. Dom har gjort om lr ska göra om för när jag var där o praktiserade 09 så hade dom barn ifrån 1-6 år men nu så har dom enbart barn från 1-3 år o sen så får dom byta avdelning. Tycker att de låter som en väldigt bra idé så att dom har lite mer tid till dom små osv. När vi kom dit så var de bara vi där men sen efter en stund så kom de ett barn till som skulle ha "inskolning" samtidigt som oss. Fast dom hade börjat redan igår så dom ligger ju en dag före oss lr hur man nu säger=)

Kan ju säga att jag var redigt trött när jag skulle upp imorse för Wilma vaknade ilskrikande vid halv 5 imorse så de var bara till att gå upp o göra i ordning lite välling till henne o lägga sig igen, men klockan ringde tyvärr lite för tidigt hehe. Så när vi kom hem efter dagiset så gick vi alla o la oss o sov en timme men de känns inte ett dugg, ska bli skönt att lägga sig sen när BB är så att man kanske har en chans att somna efter de. Är ju dagiset imorgon med från 10-11 men sen är de sista dagen för denna vecka för på torsdag är de ju röd dag o sen så är de bara personalen där på fredags så de blir verkligen en mjukstart för henne denna vecka...:)
Nä, nu ska jag se om jag kan få i mig lite mat om jag orkar i värmen vill säga.. ;)
//Emma

Kommentarer


Kommentera inlägget här: